Az ismert, könnyen beszerezhető, olcsó anyagok nem szokásos felhasználására találhatunk itt példákat, rövid magyarázattal.

Ecet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ecet az itatóba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az állattartásban is több helyen hasznos az ecet.

Kiss - Bárdos (2000.) megállapították, hogy ezerszer kevesebb baktériumot tartalmaz az almaecetes víz a közönséges csapvízhez képest. Adagolás: 100 liter vízbe 1 liter almaecet

Ecet az izmok regenerálására[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az izomláz embereknél és állatoknál is elkerülhető és enyhíthető. Az izomláz gyakorlatilag az oxigénhiányos erőltetés következtében az izmokban felszaporodott ecetsav. Amennyiben hígított ecetet iszunk, vagy azzal borogatjuk a fájó testrészt, a szervezet a savasságot természetesen kompenzálja a vér lúgosításával. Megterhelés előtti ecetfogyasztás a teherhordó serpáknál napi gyakorlat és szokás.

Ecet másnaposságra[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az alkohol a szervezetben ecetté bomlik (ahogy a sokáig tárolt bor is megecetesedik). Népi megfigyelés, hogy a savanyú, ecetes ételek fogyasztásakor nagyobb alkoholmennyiség fogyasztható - mivel a szervezet az ecet kompenzálására már eleve lúgos anyagokat termel. Emellett a sok folyadék is fontos, hogy a káros anyagokat kimossa.

Ecet vízkőre[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Cukor[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A cukor sosem romlik meg, sosem penészedik vagy rothad. Ugyanis töményen kiváló antibakteriális és gombaölő tulajdonságokkal rendelkezik. Állatorvoslásban elterjedten használják sebek kezelésére.

  • Sebfertőtlenítő, fájdalomcsökkentő, gennyezést szárító, közvetlenül sebre alkalmazva.

Liszt[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • vízzel keverve csirizt kapunk, ami erős ragasztóanyag